Una delle più famose iscrizioni dell’Oracolo di Delfi è “Diventa ciò che sei”, in greco antico Γένοιο οἷος εἷ, attribuita al poeta Pindaro poi ripreso da Nietzsche. Ebbene, nell’ottica di diventare ciò che si è, poche società commerciali identificano lo sport che rappresentano come Dorna Sports, simbolo e virgulto della MotoGP ™. Dorna infatti – nella figura storica del deus ex machina Carmelo Ezpeleta – dal 1988 è l’emblema di come la MotoGP™ sia diventata nel corso degli anni lo splendore organizzativo ammirato in tutte le piste d’Europa e del mondo. L’idea di garantire una postazione privilegiata e servizi collaterali alle gare ha dato seguito anche alla necessità degli sponsor di sviluppare le proprie pubbliche relazioni con addetti ai lavori ed appassionati.

MotoGP Dorna Sports

Services, opportunities and dreams realised in the VIP area

One of the most famous inscriptions of the Oracle of Delphi is ‘Become what you are’, in ancient Greek Γένοιο οἷος εἷ, attributed to the poet Pindar later taken up by Nietzsche. Well, with a view to becoming what one is, few commercial companies identify the sport they represent as well as Dorna Sports, the symbol and virgue of MotoGP™. In fact, Dorna – in the historical figure of the deus ex machina Carmelo Ezpeleta – since 1988 has been the emblem of how the MotoGP™ has become over the years the organisational splendour admired in all the tracks of Europe and the world. The idea of guaranteeing a privileged location and collateral services at the MotoGP™ races has also followed the need of sponsors to develop their public relations with insiders and fans.MotoGP Dorna Sports | Life&People MagazineIn fact, Dorna – in the historical figure of the deus ex machina Carmelo Ezpeleta – since 1988 has been the emblem of how the MotoGP™ has become over the years the organisational splendour admired in all the tracks of Europe and the world. The idea of guaranteeing a privileged location and collateral services at the MotoGP™ races has also followed the need of sponsors to develop their public relations with insiders and fans.

L’ospitalità di Dorna Sports e della MotoGP™ aveva bisogno di un nome,

da qui il MotoGP VIP Village, centro di aggregazione per tutti gli appassionati di motori. Le strutture legate all’hospitality sono in posizione privilegiata, ed ognuno può aggiungere al proprio pacchetto il servizio o i servizi di maggior gradimento. Ogni circuito ha qualcosa di diverso da offrire, dalle piste immerse nella natura a quelle in piena area desertica, il contesto la fa da padrone; a maggior ragione se arricchito dalle esperienze del MotoGP ™VIP Village ideato e creato dalla leggendaria azienda iberica specializzata nell’organizzazione, gestione e sviluppo di eventi sportivi motoristici.

MotoGP Dorna Sports | Life&People MagazineOffrendo un servizio di questo tipo, carpire l’interesse, la passione degli impetuosi e struggenti fan delle due ruote è facile, più difficile abbracciare chi si sta lentamente avvicinando al meraviglioso mondo dei motori, composto da tecnici specializzati e fenomenali motociclisti domatori di cavalli imbizzarriti. Per tal motivo si è pensato di garantire maggior “attrattività” anche ai meno avvezzi alle due ruote a motore; questa, la parola leitmotiv dell’universo Dorna. Esperienze da fare ma anche da ripetere, con la squadra di professionisti chiamata a gestire i dettagli del Village in maniera minuziosa e competente.

MotoGP Dorna Sports | Life&People Magazine Dorna è nata per investire e reinvestire nel motociclismo, offrendo e restituendo in termini di servizi, tutta la passione e l’amore che riceve dagli appassionati. I servizi Corporate ospitano grandi gruppi aziendali per il lancio di campagne ed eventi legati a prodotti o sviluppo, il Salotto MotoGP™ offre invece terreno fertile per clienti individuali e socializzazione.

The hospitality of Dorna Sports and MotoGP™ needed a name,

hence the MotoGP VIP Village™, a centre of aggregation for all motorsport enthusiasts. The hospitality facilities are in prime location, and everyone can add the service(s) they like best to their package. Each circuit has something different to offer, from the tracks immersed in nature to those in the middle of the desert, the context is the master; all the more so if it is enriched by the MotoGP VIP Village™ experience conceived and created by the legendary Iberian company specialised in the organisation, management and development of motor sports events.MotoGP Dorna Sports | Life&People MagazineBy offering such a service, it is easy to capture the interest, the passion of the impetuous and yearning two-wheel fans; it is more difficult to embrace those who are slowly approaching the marvellous world of motors, made up of specialised technicians and phenomenal motorcyclists taming wild horses. This is why it was decided to ensure greater ‘attractiveness’ even for those less familiar with motorised two-wheelers; this, the leitmotif word of the Dorna universe. Experiences to be had but also to be repeated, with the team of professionals called upon to manage the details of the Village in a meticulous and competent manner.MotoGP Dorna Sports | Life&People MagazineDorna was born to invest and reinvest in motorcycling, offering but also giving back in terms of services, all the passion and love it receives from the fans. The Corporate services host large corporate groups, often for the launch of campaigns and events related to products or development, the MotoGP™ Lounge on the other hand offers fertile ground for individual customers and socialising.

I pacchetti weekend del MotoGP VIP Village™ pensati appositamente per permettere agli ospiti

di vivere un’esperienza indimenticabile. Nel Village si ha la possibilità di incontrare in privato i tuoi idoli, gli uomini che indossano le tute del coraggio e della velocità, tutto questo (e molto altro) reso possibile da Dorna. Gli standard sono elevati, così come la clientela che affolla il MotoGP ™ VIP Village, un luogo esclusivo dove i veri fan possono respirare l’aria pulita della MotoGP. L’area gastronomia si arricchisce della presenza di chef stellati, e del catering abbracciato dalle sapienti mani di Vilaplana in occasione del Gran Premio d’Europa.

Life&People MagazineLa proposta è esclusiva e a 360 gradi, gli ospiti Dorna hanno accesso alla Pit Lane, al tour paddock, al merchandising e all’Expo Bike Show; avendo la possibilità di farsi notare con il trofeo che premierà il primo classificato. Dorna è democratica, offre i suoi servizi a tutti, dal singolo cliente ai gruppi, grandi e piccoli. E per i fan più accaniti, Dorna sfoggia il pacchetto APEX, per veri predatori di pista.

MotoGP VIP Village™ weekend packages have been specially designed for any of those guests

to have an unforgettable experience. And in the Village you have the chance to meet your idols privately, the men who wear the suits of courage and speed, all this (and much more) made possible by Dorna. The standards are high, as is the clientele flocking to the MotoGP VIP Village™, an exclusive location where true fans can breathe in the clean MotoGP™ air. Gastronomy area is enriched by the presence of starred chefs, and the catering embraced by the skilful hands of Vilaplana for the European Grand Prix.

The proposal is exclusive and 360 degrees, Dorna guests have access to the Pit Lane, a tour of the paddocks, merchandising and Expo Bike Show; having the opportunity to portray themselves with the trophy that will reward the first classified. Dorna is democratic, offering everyone its services, from individual customers to groups, large and small. And for the die-hard fans, Dorna sports the APEX package, for true racetrack predators.

Un pass che include esperienze mirabolanti

quali accesso al paddock tramite tour guidati, visite al box e possibilità di soddisfare tutte le curiosità. Dorna Sports ha stabilito partnership strategiche con emittenti televisive globali, garantendo una copertura mediatica estesa, immagini di qualità che fanno seguito e premiano l’interesse mostrato dagli appassionati di tutto il mondo. Dorna è attrattività, una società che investe su tecnologia, riprese aeree e telemetria in real time, sostenibilità e pratiche atte a ridurre l’impatto ambientale delle competizioni.

| Life&People MagazineIl futuro dello sport che amiamo è in buone mani, così come quello della Superbike, sotto gli occhi di un attento Valentino Rossi come possibile wildcard. Dorna è sport management, marketing e media in continua evoluzione e crescita, dal 1988 ad oggi sempre uniti abbracciando e rispettando la veemenza e l’entusiasmo dei fans nella passione comune per il motociclismo. L’evento diventa così non solo sportivo bensì esperienziale, unico, indimenticabile.

A pass that includes amazing experiences

such as access to the paddock via guided tours, pit visits and the opportunity to satisfy all curiosities. Dorna Sports has established strategic partnerships with global television broadcasters, guaranteeing extensive media coverage, quality images that follow and reward the interest shown by fans around the world. Dorna is attractiveness, a company that invests in technology, aerial footage and telemetry in real time, sustainability and practices to reduce the environmental impact of competitions.The future of the sport we love is in good hands, as is that of Superbike, under the watchful eye of an alert Valentino Rossi as a possible wildcard. Dorna is sport management, marketing and media in continuous evolution and growth, since 1988 always united by embracing and respecting the vehemence and enthusiasm of the fans in their shared passion for motorcycling. The event thus becomes not only sporting but experiential, unique, unforgettable.

Condividi sui social